/Toimitusehdot
Toimitusehdot 2018-01-12T12:27:31+00:00

Tilaaminen ja toimitus

  • Tilauksen voi tehdä puhelimitse, sähköpostitse tai Suomen Kolibrin kotisivujen kautta.
  • Tilaus katsotaan hyväksytyksi kun asiakkaalle on lähetetty kirjallinen tilausvahvistus.
    Asiakkaalla on velvollisuus tarkistaa, että tilausvahvistus vastaa tilausta. Mikäli asiakas havaitsee virheitä tai puutteita, on hän velvollinen ilmoittaa niistä välittömästi.
  • Tuotteet toimitetaan ilmoitettuun osoitteeseen. Kuljetus tapahtuu alihankintana itsenäisen rahdinkuljettajan toimesta ja vastuulla.  Yleisimmin käyttämämme kuljetuspalvelu on Posti.  Mikäli sinulla on oma kuljetustapatoivomus, ilmoita se tilauksen yhteydessä.
  • Tuotteiden omistusoikeus siirtyy Asiakkaalle kun tuotteita koskeva kauppahinta ja muut kulut, kuten toimituskulut ovat kokonaisuudessaan suoritettu Suomen Kolibri Oy:lle.
  • Vaaranvastuu tuotteista siirtyy kokonaisuudessaan Asiakkaalle kun tuotteet on luovutettu asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen.
  • Asiakkaan toivomalla tavalla merkityiden ja räätälöidyin tuotteiden osalta Suomen Kolibri Oy pidättää itseltään oikeuden ylittää tai alittaa tilattu määrä kymmenellä (10) prosentilla.
  • Tilauksen peruuttaminen ei ole mahdollista enää Suomen Kolibri Oy:n aloitettua Asiakkaan tilauksen täytäntöönpanon, ilman Suomen Kolibrin hyväksyntää. Mikäli Suomen Kolibri Oy hyväksyy tilauksen peruuttamisen, on Asiakas velvollinen korvaamaan Suomen Kolibri Oy:lle peruuttamisen johdosta aiheutuneet kustannukset, mukaanlukien kaikki maksut, jotka ovat peruuttamisen johdosta velvollisia suorittamaan kolmansille osapuolille.

Varastointi asiakkaan lukuun

  • Asiakkaalla on mahdollista niin halutessaan säilyttää ostamiaan tuotteita Suomen Kolibri Oy:n varastossa, josta tuotteet toimitetaan edelleen ehtojen mukaisesti Asiakkaan osoittamille tahoille.

Laskutus ja hinnat

  • Tuotteiden hinnat ovat ilmoitettu Suomen Kolibri Oy:n erillisessä hinnastossa, katalogissa tai erillisessä tarjouksessa, hinnat ovat ilmoitettu euroina.
  • Hintoihin lisätään voimassa oleva arvonlisävero, toimituskulut sekä muut hinnastossa ilmoitetut (painatus ja filmityö ym.) kustannukset.
  • Maksuaika on 14 pv netto laskun päiväyksestä.
  • Laskun voi pyydettäessä maksaa myös PayPalin kautta , jossa maksutavaksi voi valita esimerkiksi luottokortin. Maksajalla ei tarvitse olla PayPal tiliä. PayPal maksu kustantaa 5 % laskun loppusummasta.
  • Mikäli laskun maksaminen viivästyy, Asiakas on velvollinen maksamaan viivästyskorkoa viivästyneelle erälle 11% per päivä eräpäivästä alkaen siihen saakka kunnes lasku on maksettu Suomen Kolibri Oy:n tilille.
  • Pidätämme oikeuden hintamuutoksiin.

Toimitusaika

  • Tuotteiden toimitusaika on noin 2 viikkoa tilausvahvistuksen ja merkattujen tuotteiden osalla vedoksen hyväksymisestä ellei toisin ole sovittu.
  • Tehdastoimitustuotteiden osalta toimitusaika vaihtelee tuotteen mukaan.

Virheelliset toimitukset, vahinkojen korvaaminen

  • Asiakkaalla on velvollisuus tarkistaa tilatut tuotteet välittömästi toimituksen jälkeen.
  • Mikäli Asiakas havaitsee puutteita tai virheitä, on Asiakkaan reklamoitava asiasta välittömästi Suomen Kolibri Oy:lle (puh. 03 3454 5000 tai kolibri(a)suomenkolibri.fi) tai viimeistään 8 päivän kuluessa siitä kun tuotteet on vastaanotettu.
  • Mikäli tuotteessa on havaittu virhe, Suomen Kolibri Oy:lla on oikeus valintansa mukaan korjata virhe, tehdä uusi toimitus tai vaihtoehtoisesti antaa hinnan alennusta viallisten tuotteiden osalta.
  • Palautuksesta on sovittava erikseen Suomen Kolibri Oy:n kanssa.

Tuotteiden takuu

  • Suomen Kolibri Oy:n tuotteilla on materiaalin ja valmistuksen osalta kuuden (6) kuukauden takuu, ellei tuotekohtaisesti ole jotain muuta sovittu.
  • Takuu alkaa siitä päivästä kun tuote on luovutettu Asiakkaan käyttöön.
  • Suomen Kolibri Oy vaihtaa viallisen tuotteen samanlaiseen tai vastaavaan tuotteeseen.
  • Vaihdetun tuotteen takuu jatkuu alkuperäisen tuotteen luovutuspäivän mukaisesti.
  • Takuu ei korvaa normaalia kulumista ja Asiakkaan omasta asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja.
  • Takuutuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa.
  • Kaikki Asiakkaan suorittamat, tuotteeseen kohdistuvat modifikaatiot eväävät takuun tuotteelta.

Ylivoimainen este

  • Kumpikaan osapuoli ei ole vastuussa vahingosta, joka aiheutuu selkeästi osoitettuna ylivoimaisesta esteestä.
  • Ylivoimainen este voi olla esimerkiksi työtaistelutoimenpide, sota, sulku, tulipalo, tapaturma, luonnonkatastrofi, yleinen liikenteen tai maksuliikenteen.
  • Keskeytyminen, tehdas/tavarantoimittaja ei täytä toimitusvelvollisuuksiaan tai muu vastaava tilanne, johon kummallakaan osapuolella ei ole mahdollisuutta vaikuttaa.

Sovellettava laki ja oikeuspaikka

  • Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia.
  • Osapuolten erimielisyydet pyritään ratkaisemaan aina neuvottelemalla, mutta mikäli asiassa ei päästä sovinnolliseen ratkaisuun,  ratkaistaan riidat Tampereen käräjäoikeudessa ensimmäisenä oikeusasteena.
  • Suomen Kolibri Oy:lla on oikeus niin halutessaan nostaa kanne myös Asiakkaan kotipaikan alioikeudessa.

Tilausjärjestelmä

  • Asiakkaillamme on mahdollisuus saada yritykselleen tilausjärjestelmän verkkokauppaan sekä varastopalvelun.

Vedostus ja graafinen työ

  • Suomen Kolibri Oy tarjoaa apua graafisessa työssä sekä vastaa vedostamisesta.